cerita basi

on Monday, June 22, 2009

سم الله الرحمن الرحيم
Assalammualaikum w.b.t

huhu.. cukuplah 10 hari sy betul2 habiskan masa untuk keluarga, hari ini sy akan mula mengurus perkara2 yang sy perlu selesaikan.. +)

semalam, seawal 8 pagi sy bersama mak dan kakak menjenguk pusara pak.. rutin yang dilakukan setiap hujung minggu, samada pagi Sabtu ataupun pagi Ahad.. alhamdulillah, pagi pun maseyh sejuk.. sangat sesuai untuk mengingatkan sy tentang kematian..

tengahari pula, kami ke rumah nenek lelaki sebelah emak, menyambut hari ayah.. ada 4 ayah yang diraikan, iaitu nenek lelaki sy dan 3 orang abang ipar sy.. seperti biasa, banyakla modal cerita yang ditimbulkan.. huhu..

kemudian, kakak sy ajak sy ikut p tengok rumah baru beliau di Desa Ilmu (belum tau lagi biler depa nak pindah).. ni dekat area UNIMAS, jauh jugak sebenarnya.. bila sampai, pagar berkunci dan pintu rumah berkunci... adoiii.. yang tak tahan, kakak sy tau pintu semua berkunci tapi saja nak bawak sy tengok lokasi rumah mereka.. sabo2..

kami balik ke rumah dan selepas Asar, sy ikut pula kakak sy yang insyaAllah akan berkawin Julai ni untuk melihat baju kawin.. huhu. bakal abang ipar sy sangat.. erm, lawak.. insyaAllah, beliau bakal menjadi mangsa buli/usik, ke sebaliknya? hehe..

lepas tengok baju kawin kami ke The Spring, antara kompleks membeli-belah yang terbesar di Sawak (membosankan sebenarnya).. Minum2 kejap, sy pun mencuba Taiwan Cincau ape-kebenda-entah (x ingat nama) sebab nama minuman kat kedai tu kebanyakannya kompleks, tiada yang semudah air teh kundur.. huhu..

dalam semalam, banyak lagi yang dilalui.. mungkin kerana cuaca yang semakin panas, menyebabkan sy mudah penat.. malam selepas Isyak, sy terlelap dan tak mampu nak tonton Sa Re Ga Ma Pa Lil Champs.. huhu

2 pencelah:

aKmA said...

salam..

owh kak day!!pakaba kitak tek??hihi..kakak kitak nak nikah dah??yeah!!kitak tek bila??summer depan ka??

lamak kamek x melawat satok, indian street, waterfront..huhu!!pa dah jadi urg serian nektok..dahla x pande drive..nak berkurung rah umah jak2..naseblah ada internet k ilang bosan..

kak day, ktk bila g KL tek??

niesa.imana said...

wsalam wbt..

hehe.. insyaAllah, bila kamek dah pandei masak (ertinya, lamak gik)..
Akma, kamek nak nyeruk kitak orang ke pengilan ya, kat Dewan Gita'.. insyaAllah, 2 hb 8..

mun kitak p Kuching, padah jak kamek.. tok no umah:082-420748

erm, KL ka.. insyaAllah, paling mungkin pun 3 hb 8.. lom sure gik..